Collegium Musicum Riga

Baroka operteātris

Rīgas vēsturiskās mūzikas un dejas festivāls 2024

Piedāvājot deviņu daudzveidīgu senās mūzikas notikumu programmu, dažādās Rīgas kultūrvietās no 5. septembra līdz 12. oktobrim izskanēs Rīgas Vēsturiskās mūzikas un dejas festivāls 2024, ko atskaņos Latvijas senās mūzikas profesionāļi, kā arī ārzemju solisti un ansambļi no Nīderlandes, Lietuvas, Francijas un Itālijas

JAUNUMI

Gaidāmie notikumi | Koncertu arhīvs | Diskogrāfija

Ēriks Bosgrāfs (Erik Bosgraaf, Nīderlande) apstiprināts kā galvenais viesdiriģents Baltijas valstu vadošajā profesionālajā baroka orķestrī Collegium Musicum Riga.
Orķestris dibināts 1990. gadā tā mākslinieciskā vadītāja, diriģenta Māra Kupča vadībā. Kopš 2005. gada orķestris spēlē izmantojot tikai vēsturiskos instrumentus un vēsturiski informētu muzicēšanas praksi.
Collegium Musicum Riga jau iepriekš veiksmīgi sadarbojies ar Ēriku Bosgrāfu – pēdējos gados realizētas veiksmīgas koncerttūres gan Baltijas valstīs, gan arī Šveicē. 2022. gadā izdots pirmais kopīgais kompaktdisks, ierakstot Johana Sebastiana Baha mūzikas pārlikumus. Kompaktdisks izdots 2022. gadā prestižās izdevniecības Brilliant Classicsvadībā.

Ēriks Bosgrāfs tiek uzskatīts par vienu no pasaules virtuozākajiem blokflautas spēlētājiem un noteikti par visvairāk piedzīvojumus meklējošo. Blokflauta viņam ir neizsmeļams iedvesmas un iespēju avots. Viņš improvizē, spēlē džezu, strādā ar elektroniku un meklē sadarbību citās mākslas disciplīnās, piemēram, ar kino producentiem (Verners Hercogs, Pols un Menno de Noijers). Bosgrāfa ir arī apdāvināts diriģents. Baltijas valstu vadošais baroka orķestria Collegium Musicum Rīga viņu iecēlis par galveno viesdiriģentu. Viņš ir Londonas Starptautiskā Senās Mūzikas Festivāla (LIFEM) mākslinieciskais vadītājs.
Bosgrāfa repertuārs sniedzas no viduslaikiem līdz Vivaldi “Četriem gadalaikiem” līdz pat nākotnes mūzikai. Viņam nav būtiskas atšķirības starp veco un jauno mūziku. Viņa viedoklis ir, ka “senā mūzika vienmēr ir jauna”. Apmēram simts darbi ir rakstīti tieši viņam, ieskaitot divpadsmit solo koncertus (Vilems Jets, Teo Loevendijs, Anna Meredita un citi). Pjērs Boulēzs personīgi deva viņam atļauju rediģēt savu klarnetes kompozīciju “Dialogue de l’ombre double” blokflautai. 2019. gadā viņš Tallinā, Igaunijā, sniedza pasaules pirmatskaņojumu Arvo Pērta “Fratres” savā versijā blokflautai.
Bosgrāfa ieraksts ar Jakoba van Eika “Der Fluyten Lust-hof” iezīmēja viņa starptautisko izrāvienu 2006. gadā. Kopš tā laika ir izlaisti daudzi citi CD, galvenokārt ar Brilliant Classics izdevniecību. Lielāko daļu ierakstu viņš veido ar savu Ensemble Cordevento, ar kuru viņš arī uzstājās no Utrehtas līdz Honkongai. Kā solists viņš ir spēlējis ar Dalasas Simfonisko orķestri diriģenta Jaapa van Zvedena vadībā, Nīderlandes Radio Filharmonijas orķestri, BBC Simfonisko orķestri, Duisburgas Filharmonisko orķestri, Rezidences orķestri Hāgā, Melburnas Simfonisko orķestri un Helsinku Baroka orķestri un citiem. 2017. gada februārī, pēc Jaapa van Zvedena uzaicinājuma, viņš diriģēja Honkongas Filharmonijas orķestri kā solists. Concerto Köln viņu pavadīja 2021. gadā viņa solo debijā Elbas filharmonijā, Hamburgā.
Kad viņš neuzstājas kā solists, Bosgrāfs vada orķestrus kā pieredzējis continuo spēlētājs no klavesīna vai orķestra priekšas. 2009. gadā viņš saņēma Borletti-Buitoni Trust Award (2009), divus gadus vēlāk viņš bija pirmais blokflautas spēlētājs, kurš saņēmis Nīderlandes Mūzikas Balvu. Bosgrāfs docē Krakovas Mūzikas akadēmijā (Polijā), ir regulārs vieslektors Amsterdamas un Taipejas konservatorijās un sniedz meistarklases visā pasaulē.

erikbosgraaf.com

Baltijas valstu vadošais, profesionālais baroka orķestris COLLEGIUM MUSICUM RIGA 2024. gadā uzsācis sadarbību ar vienu Eiropas labākajām baroka vijolniecēm – TOMOE BADIAROVA (Japāna, Nīderlande). Šajā koncertsezonā Tomoe Badirova pildīs orķestra koncertmeistares pienākumus

Tomoe Badiarova – daudzpusīga japāņu vijolniece, kura izceļas kā soliste, kamermūziķe un orķestru koncertmeistare. Viņas repertuārā ir mūzika no agrīnā baroka skaņdarbiem līdz vēlajam romantismam. Viņa pārvalda baroka un romantisma laika vijoles, altu un čellu da spalla.
Kā soliste ierakstījusi pasaulē reti atskaņoto J.S.Baha vijoļkoncertu BWV 1052R, kopā ar Brēmenes Baroka orķestri. Viņas vadītais ansamblis Les Esprits Animaux sasniedzis izcilu panākumu – uzvarējis visās četrās kategorijās Van Wassanear konkursā 2016. gadā.
Tomoe Badiarova ir vairāku Eiropā nozīmīgu ansambļu dalībniece – kā koncertmeistare ir mirdzējusi ar Brēmenes Barockorchester (BBO), kā soliste J.S.Baha Mateja pasijā uzstājusies ar Amsterdamas baroka orķestri.
Tomoe uz vienas skatuves koncertējusi ar tādiem orķestriem kā Amsterdamas Baroka orķestris, La Petite Banda, Lutherse Bach Ensamble, Ensamble Postscript, PTJCT Amsterdam, Apollo Ensamble, u.v.
Viņa spēlē vijoles, altu un čellu da spalla, izmantojot Dmitrija Badiarova gatavotos lociņus

Ar stāvovācijām izskanējis baroka orķestra Collegium Musicum Riga un izcilā blokflautista Ērika Bosgrāfa koncerts prestižajā Šafhauzenas Baha mūzikas festivālā Šveicē, Šafhauzenā

“Internationales Bachfest Shaffhausen” no 7. līdz 10. maijam dalībai savā festivālā uzaicināja Baltijas valstu vadošo, profesionālo baroka orķestri Collegium Musicum Riga un pasaulslaveno Nīderlandes blokflautistu Ēriku Bosgrāfu. Koncerta diriģents un mākslinieciskās idejas autors Ē. Bosgrāfs kopā ar orķestri Collegium Musicum Riga klausītājiem piedāvāja aizraujošu un muzikāli daudzveidīgu koncertu “Neue Concerti”. Koncerts izskanēja 9. maijā netālu no Šafhauzenas esošās pilsētas Vilčingenas Kalna baznīcā

Ārkārtīgi veiksmīgā orķestra sadarbība ar Ē.Bosgrāfu rezultējās klausītāju stāvovācijās un neviltotā sajūsmā (aicinot spēlēt neskaitāmas piedevas), piedāvājot klausītājiem aizraujošas muzikālās dimensijas. Koncertā līdzās Johana Sebastiana Baha mūzikai tika atskaņoti mūsdienu komponistu skaņdarbi baroka orķestrim un dažādām blokflautām. Īpaši izceļams ukraiņu komponistes Viktorijas Vitas Polevas (Victoria Vita Poleva) skaņdarba “Magic Tilinka”, kas speciāli rakstīts tieši šim muzikālajam sastāvam – Collegium Musicum Riga un Ērikam Bosgrāfam. Līdzām V.V.Polevas skaņdarbam tika atskaņots arī jau iepriekš Latvijā izskanējušais Matija de Roo (Matijs de Roo) skaņdarbs “Sotto Voce”.
2022.gadā dienas gaismu ieraudzīja taustāms un klausāms Ē.Bosgrāfa un Collegium Musicum Riga sadarbības  rezultāts – Brilliant Classics izdotais mūzikas albums “J.S.BACH Concertos for Recorder”
Vol.2. Koncerts Vilčingenas baznīcā ir skaists turpinājums kompaktdiskā izdotajai programmai, kas klausītāju un mūzikas kritiķu sirdis uzrunā aizvien. Baroka orķestris Collegium Musicum Riga šajā – 2024. gada – koncertsezonā uzsācis veiksmīgu sadarbību ar vienu no Eiropā labākajām koncertmeistarēm, izcilo baroka vijolnieci Tomoe Badiarova (Japāna, Nīderlande), kura šajā sezonā pildīs orķestra koncertmeistares lomu. Baroka orķestris Collegium Musicum Riga ir vienīgais profesionālais baroka orķestris Baltijā, kurš ievēro
vēsturiski informētas atskaņošanas praksi un izmanto vēsturiskos mūzikas instrumentus. Orķestris vairākkārt ticis nominēt Lielajai mūzikas balvai. Šāds baroka orķestris ar vēsturiskajiem instrumentiem un vēsturisko atskaņošanas praksi ir vienīgais Latvijā un Baltijā, kuram ir regulāra
koncertsezona visa gada garumā.

 

Par mums

Rīgas Senās mūzikas centrs | Misija & Mērķi | RSMC komanda

Mūziķi

Māris Kupčs | Collegium Musicum Riga | Collegium Choro Musici Riga | Stadt-Hautboisten Riga | Traversflautas & vēsturisko taustiņinstrumentu duets | Solisti

Festivāli

“Vivat Curlandia!” | Rīgas Vēsturiskās mūzikas un dejas festivāls & Rīgas svētki | “Gadsimtu mūzika”

Producentiem

Operu izrādes | Koncerti

EEEMERGING+

Inovatīvs Eiropas jauno senās mūzikas ansambļu rezidenču projekts

Kontakti & vairāk

Kontakti | Bibliotēka | Rīgas Senās mūzikas centra MŪZIĶU ZONA